ریل ماتریکس کروز HD خودروهای دوگانه سوز شرکتی CNG
پس از سال ها تلاش در صنعت CNG سرانجام سیستم های میکسری جای خود را به سیستم های انژکتوری دادند.در این سیستم ها سوزن های انژکتور که دارای انواع مختلفی هستند وظیفه پاشش گاز به اندازه کافی به هر سیلندر را دارند.از این رو تلاش شد تا بهترین کیفیت و در عین حال کم صداترین نوع ریل های سوخت در صنعت CNG تولید شوند که یکی از برترین ریل های سوخت ماتریکس تاکنون ،نوع HD کروز می باشد.این ریل کم صدا و با کیفیت بالا وظیفه پاشش گاز خود را انجام می دهد.
در شرکت های خودروساز همچون : ایران خودرو، سایپا، زامیاد در حال حاضر کیت های بایفیول زیمنس که جدیدترین نوع کیت های CNG و بنزینی است در حال نصب می باشد.در این کیت ها ریل سوخت کروز وظیفه تقسیم گاز بین سیلندرها را برعهده دارد.
ریل سوخت ماتریکس کروز HD برای دو نوع سوخت طراحی شده CNG و LPG - که دارای کیفیت بالایی درحین کار است، در این ریل سوخت میزان پاشش هم اندازه و کیفیت عمر بالایی را خواهید داشت.این ریل نسبت به تعداد لوله های خروجی در مدل های مختلفی طراحی و تولید شده است
PDF کامل مشخصات ریل ماتریکس کروز HD نحوه بازکردن و سرویس ریل سوخت گاز کروز HD
نکته در خصوص بررسی ریل ماتریکس کروز دوگانه سوز شرکتی CNG :
بعد از بازکردن ریل سوخت معیوب از روی ماشین، می بایست از سالم بودن دسته سیم خودرو (سوکتی از خودرو که به سوکت ریل سوخت وصل می شود) به روش زیر اطمینان حاصل نمایید :
- روی سوکت خودرو 6 پین مادگی وجود دارد از نداشتن اتصالی بین پین های شماره 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 با بدنه به روش زیر اطمینان حاصل نمایید.
اهم متر را در حالت بوق (آلارم) قرار دهید و سپس یک سر اهم متر را به پین شماره 1 و سر دیگر اهم متر را به بدنه بزنید ،نباید اتصالی بین پین شماره 1 با بدنه وجود داشته باشد.( در صورت اتصالی اهم متر آلارم می دهد ) و به همین ترتیب از عدم اتصالی پین های شماره 2 و 3 و 4 و 5 و 6 با بدنه مطمئن شوید.
توجه کنید
که هرگونه اتصالی کوتاه بین پین های شماره 1 و 2 و 5 و 6 سوکت خودرو با بدنه خودرو ،باعث عبور جریان بالا از بوبین های ریل سوخت می شود و همین امر باعث سوختگی حتمی بوبین های ریل سوخت می شود و سوختگی بوبین باعث از کار افتادن آن انژکتور می شود.
فیلم آموزش تعمیر و سرویس ریل سوخت/سوزن انژکتورهای کروز HD